The North Face CZ Domů
Košík

1966-1969Naše cesta.

Společnost The North Face dostala svůj název po nejnáročnější části hory, a tak už roku 1966 vyrábí výbavu pro průzkumníky, kteří si plní své náročné sny. Řídíme se motem Never Stop Exploring, takže nás každá expedice podněcuje k tomu, abychom otestovali hranice výkonnosti a možností.

Naše cesta.

1966Kulturní centrum.

V roce 1966 vybral mladý lezec Doug Tompkins své úspory, aby odstartoval revoluci. Nenápadný obchůdek v San Franciscu se brzy stal kulturním centrem, kde hráli třeba i Grateful Dead, kde si generace beatníků povídala o nových myšlenkách a každý velký lezec z Ameriky se tam po přechodu Yosemitů stavil.

VÍCE INFORMACÍ
Kulturní centrum.

1969Počátek túr.

Jedním z prvních batohů s vnitřním rámem byl Ruthsack, který jsme vyvinuli jako praktické řešení na objemné náklady. Lehký a ultrafunkční batoh udělal v turistice doslova revoluci, protože byl dostupný všem. Tam se zrodily túry s batohem na zádech, jak je dneska známe.

Počátek túr.

1970–1979Závazek do budoucna.

Od prvního dne děláme věci ve firmě jinak. Od opětovného využití zbytkových materiálů z období Vietnamu po ochranu divočiny – naše rozhodnutí mají za cíl ochranu míst, která milujeme. Tento závazek nás žene vpřed.

Závazek do budoucna.

1972Expedice za Zemi.

Jednou z prvních sponzorovaných expedic byl 30denní přechod na 300 mil přes řeky Koyukuk a Itkillik, který vedl dobrodruh Ned Gillette. Tahle cesta na Aljašku nám ukázala provedení aljašského ropovodu a na jejím základě jsme v našem katalogu v roce 1967 zveřejnili žádost organizace Friends of the Earth, aby byl ropovod zrušen a aljašská divočina byla zachráněna.

Expedice za Zemi.

1975Střecha budoucnosti.

Za pomocí teorie sféricity architekta a vynálezce R. Buckminster „Bucky“ Fullera představujeme Oval InTENTion, což znamená revoluci stanu ve tvaru „A“. Stan byl prvním svého druhu a přinesl maximální účinnost za použití minima materiálu.

Střecha budoucnosti.

1977První opravdové oblečení do přírody.

Snaha udržet lyžaře v teple i v těch nejdrsnějších podmínkách vedla k představení produktů GORE-TEX® v řadě oblečení do přírody The North Face: první suché, prodyšné a opravdu univerzální oblečení.

První opravdové oblečení do přírody.

1978Místo pro ženy.

První čistě ženský tým vystoupal na vrchol Annapurny ve výšce 8091 m. Pod vedením Arlene Blumové to byl také první úspěšný americký výstup. Trička a vlajky z této expedice byly vyzdobeny motem „Místo ženy je na vrcholu.“

Místo pro ženy.

1980-1989Stezka je navždy.

Naše výbava přešla polokoule i kultury a stala se symbolem na stezkách, chodnících i nejvyšších bodech planety. Kdykoliv se někde ukáže, logo hory Half Dome nám připomene, že je potřeba si vážit míst, na která jsme vkročili a nechat se inspirovat tím, co leží před námi.

Stezka je navždy.

1983Vyšší svahy.

Extrémní výbava z materiálu GORE-TEX® se dostává na lyžařský trh. Lyžaři ze Squaw Valley Scott Schmidt a bratři Eganovi testují produkty během svých expedic. Proslavili pod názvem „Extreme Team“ a často se objevují ve filmech o lyžování Warrena Millera.

Vyšší svahy.

1985Pohyb v horách.

Představujeme bundu a kalhoty do hor, které přináší stejnou míru pohodlí a svobody pohybu lezcům a turistům, jakou mají lyžaři. Díky materiálu GORE-TEX® je tohle oblečení počátkem celé řady expedičního oblečení, které chrání před vlivy počasí.

Pohyb v horách.

1986Taška Base Camp.

Base Camp je z téměř nezničitelných materiálů a dojdete s ní kamkoliv, a i proto stále obíhá planetu, přežije i to nejhorší zacházení na letišti a nechá se vozit portýry, jaky i velbloudy v každém koutku Země.

Taška Base Camp.

1989Sdružení pro planetu.

The North Face spolu se značkami REI, Patagonia a Kelty zakládá sdružení The Conservation Allianace. Tato skupina rozděluje své roční členské poplatky organizacím, jejichž cílem je chránit poslední divočinu v Severní Americe.

Sdružení pro planetu.

1989Legendární flís.

Vepínací flísová bunda Denali,, kterou jde kombinovat s bundou Mountain, se okamžitě stává legendou. Lehká, odolná a neuvěřitelně teplá bunda oslňuje všude, kde ji někdo vezme na sebe.

Legendární flís.

1990-1999Expedice spuštěna.

Když budou věci lehčí a více funkční, dáme lidem svobodu jít mnohem dál.

– Jack Gilbert, vedoucí prodeje a marketingu, 1968-1988

Expedice spuštěna.

1990Expedice Trans-Antartica.

Mezinárodní tým vyráží na první přejezd Antarktidy se psím spřežením – mimořádně fyzicky náročný počin na 4 000 nelítostných mil. Jejich cílem bylo studovat změnu klimatu a zvýšit povědomí o hrozbách antarktické přírody. Jejich oblečení se stává fenoménem.

Expedice Trans-Antartica.

1991Steep Tech.

První lyžařské oblečení inspirované samotnými lyžaři se na sjezdovkách rozšířilo rychlostí blesku. Vystihnout by se dalo jako „motokrosové oblečení na hory“ a mělo sloužit těm, kdo žijí, pracují a lozí v horách.

Steep Tech.

1992Nuptse.

V tibetštině znamená Nuptse „západní vrchol“, protože se nachází jihozápadně od Mount Everestu a je považován za západní vrchol tohoto zlatého dolu lezení. Bunda Nuptse je kombinací inovativní konstrukce, která snižuje posouvání peří a zvyšuje tepelný komfort, takže se okamžitě stává legendou.

Nuptse.

1994Oblek Himalayan.

Plně prošívaný, péřový oblek na vysokohorské lezení se ve sféře řídkého vzduchu a polárních podmínek stává zlatým standardem. A i nadále pomáhá stovkám průzkumníků dosáhnout nejvyšších a nejzamrzlejších cest na Zemi.

Oblek Himalayan.

2000-2009Postoj Never Stop.

Není to o vzdálenostech, ale o tom, co se dá objevit právě tady.

– Alex Honnold, člen týmu

Postoj Never Stop.

200650 maratonů.50 dní.

Ultraběžec Dean Karnazes zaběhl rekordních 50 maratonů v 50 státech za 50 dní. Sérii zakončil na maratonu v New York City, aby se pak vydal na 4 800 km dlouhou cestu domů do San Francisca.

50 maratonů.50 dní.

2006Sedm vrcholů.

Kit DesLauriers se stává prvním člověkem, který na lyžích sjel nejvyšší vrchol každého světadílu – sedm vrcholů. Její výkon zahrnoval výstup pěšky na vrchol Everest a sestup na lyžích. V USA Today označili její výstup na Everest „Korunním výkonem snu o sedmi vrcholech“.

Sedm vrcholů.

2006Vzhůru do nebes.

Vypouštíme do světa novou řadu ultralehkého a ultrafunkčního oblečení pro běžce The Flight Series, která mění toto odvětví stejným způsobem, jakým Oval InTENTion a Ruthsack změnil horolezectví o generaci dříve.

Vzhůru do nebes.

2008Svoboda lézt.

Alex Honnold šokuje lezecký svět svou sólo jízdou na Moonlight Buttress v národním parku Zion v Utahu. O pět měsíců později zvládl v 21 letech free solo Regular Northwest Face (cesty 5.12a, 23) na Half Dome v Yosemitech, čímž potvrdil své místo mezi legendami lezení.

Svoboda lézt.

2010-2019Nový postup.

Bůh možná ochrání královnu, ale divočinu může ochránit jedině člověk.

– Katalog The North Face, 1968

Nový postup.

2010Průzkum budoucnosti

Společnost The North Face zakládá během sumitu Outdoor Nation Youth 2010 v New Yorku fond Explore, grantový program s prvním vkladem 250 000 $ (navýšeným na 500 000 $ v roce 2015). Peníze jdou na podporu neziskových organizací, které vytváří hlubší propojení mezi lidmi a přírodou.

Průzkum budoucnosti

2011Výstup na Meru.

Conrad Anker, Jimmy Chin a Renan Ozturk provedou první výstup na Žraločí ploutev na 4 566 m vysoké hoře Meru v Indii, která je považována za jeden z nejnáročnějších a nejnebezpečnějších vrcholů v Himálaji. O tři expedice dříve to stejná trojice vzdává po 19 vyčerpávajících dnech. Tentokrát ale po 30 dnech horolezení slaví úspěch.

Výstup na Meru.

2013Síla do lyžování mimo sjezdovky.

Značka The North Face má své kořeny ve volném lyžování, a tak v roce 2011 dělá další krok v podpoře této komunity – podepisuje 8letou smlouvu jako zakládající člen asociace U.S. Freeskiing a oficiální dodavatel týmu U.S. Freeskiing.

Síla do lyžování mimo sjezdovky.

2013Zrození ThermoBall

Po dlouhém testování během expedic včetně dvou výstupů na Žraločí ploutev hory Meru a na Everest vyvíjí společnost The North Face technologii ThermoBall, což je nový typ syntetického zateplení, který věrně kopíruje peří.

Zrození ThermoBall<sup>™</sup>

2013Clothes the Loop.

Program Clothes the Loop prošlapává nové cesty udržitelnosti a cirkularity. Spotřebitelé mohou v obchodech odevzdávat oblečení a obuv jakékoliv značky, v jakémkoliv stavu. Tahle iniciativa vychází z našeho závazku snižovat dopad našich produktů na životní prostředí.

Clothes the Loop.

2014Responsible Down Standard.

S cílem zlepšit sledovatelnost a podmínky zvířat chovaných na peří vytváří společnost The North Face Responsible Down Standard, který má organizace Textile Exchange rozšířit po celém světě. Společnost The North face tento standard plnění certifikace RDS zavádí v roce 2016.

Responsible Down Standard.

2017O úroveň výš.

3. června 2017 vylezl Alex Honnold sám cestu Freerider na hoře El Capitan za tři hodiny a 56 minut. Tenhle neuvěřitelný výkon člověka se slaví po celém světě a je zachycen v oskarovém filmu „Free Solo“, který režíroval Jimmy Chin a Elizabeth Chai Vasarhelyi.

O úroveň výš.

2017Walls are meant for climbing.

Celosvětový den lezení je vyvrcholením kampaně společnosti The North Face Walls Are Meant For Climbing, což je celosvětové hnutí na podporu lidí silou komunity kolem lezení.

Walls are meant for climbing.

2018Spouštíme Renewed.

Vytváříme program Renewed, který má za cíl obnovovat a recyklovat použitou výbavu. Ať už je to nošené, vrácené, poničené nebo poruchové oblečení, my ho zkontrolujeme, vypereme a vyladíme na další dobrodružství.

Spouštíme Renewed.

2019Budoucnost oblečení do přírody.

FUTURELIGHT je vytvořen pomocí inovativní technologie nanospřádání, která má přinést první prodyšnou a nepromokavou ochranu svého druhu. Na rozdíl od běžných membrán může přes nanostrukturu materiálu FUTURELIGHT proudit vzduch.

Budoucnost oblečení do přírody.

2020-teďBudoucnost objevů.

Podstata objevování nabízí prostředek osobní proměny.

– Conrad Anker, člen týmu

Budoucnost objevů.

2021Představujeme: Rada fondu Explore.

Rada fondu Explore sdružuje odborníky ze všech možných oborů, kteří hledají kreativní řešení, jak podpořit všechny možné způsoby zkoumání. Fond Explore odstraňuje překážky napříč kulturami a skupinami, aby každý mohl vyrazit ven a načerpat z toho.

Představujeme: Rada fondu Explore.

2021Budoucnost trailu.

V technologii VECTIV se představuje náš nejmodernější vývoj trailové obuvi. Je to systém testovaný sportovci a ověřený v laboratoři tak, aby na stezce využil maximum energie. Středně polstrovaná kolébka s 3D plátem využívá maximum energie na stezce a žene vás vpřed, čímž se výrazně odlišuje od konkurence na trhu.

Budoucnost trailu.